Įeiti
Publikuota: 2023-06-19. Atnaujinta: 2023-06-19

VERT įpareigojo ESO ištaisyti savitarnos svetainės netikslumus


Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT), išnagrinėjusi vartotojo ir AB „Energijos skirstymo operatorius“ (AB ESO) ginčą dėl vartotojo savitarnos sistemos paskyroje nurodytos netikslios informacijos, iš dalies tenkino vartotojo reikalavimą ir įpareigojo įmonę ištaisyti netikslumus.

Vartotojas VERT nurodė, kad bendrovei pateikė paraišką dėl dujotiekio pertvarkymo vartotojo objekte. Vartotojui buvo išduotos prijungimo sąlygos. Kai prijungimo darbai buvo baigti ir rangovas pateikė ESO visus dokumentus, vartotojas gavo ESO atstovo pranešimą, kad dokumentacija gauta ir patikrinta. Vartotojas sudarė gamtinių  dujų pirkimo‒pardavimo sutartį. Vėliau vartotojas atsitiktinai pastebėjo, kad ESO savitarnos svetainės vartotojo paskyroje yra nurodyta, kad paraiška yra vykdoma ir  laukiama dokumentų. Tą pačią dieną vartotojas kreipėsi į rangovą, vykdžiusį darbus, ir ESO su prašymu ištaisyti klaidą, nurodant, kad paraiškos statusas yra ne „vykdoma“, o „baigta“. Rangovo atstovas informavo vartotoją, kad ši klaida bus ištaisyta artimiausiu metu. Vartotojas patvirtina, kad tai buvo padaryta, tačiau po kurio laiko pastebėjo, jog paraiška yra atšaukta. Vartotojas vėl kreipėsi į ESO dėl klaidos ištaisymo. ESO pateikė atsakymą, tačiau vartotojo jis netenkino, todėl jis prašo įpareigoti įmonę pasirūpinti, kad jos savitarnos svetainės paskyros grafoje „Pateiktos paraiškos“ būtų užfiksuota, jog procesas pagal paraišką yra įvykdytas ir pabaigtas, o ne atšauktas.

ESO VERT paaiškino, kad siekdama  suteikti kuo kokybiškesnes paslaugas, nuolat atlieka klientų savitarnos svetainės ir kitų susijusių sistemų tobulinimus. Po vieno iš jų (Naujų vartotojo sistemos (NVP) pertvarkymo), vartotojo paraiška buvo atšaukta, nes įdiegtas robotas pagal 2 metų taisyklę apskaičiavo, kad pasibaigė techninių sąlygų dvejų metų galiojimo terminas. Dėl šios priežasties pasikeitė ir Paraiškos statusas vartotojo savitarnoje. Iki tol dėl tos pačios priežasties paraiškos statusas buvo „vykdoma“. Atšaukiant paraišką, NVP automatiškai neįvertino, kad išduotos sąlygos jau įgyvendintos, t. y. numatyti darbai yra atlikti. Bendrovė taip pat nurodė, kad sulaukusi vartotojo pranešimo, jo paraiškos statusą rankiniu būdu pakoregavo į statusą „pabaigta“, tačiau, diegiant NVP sistemos atnaujinimus, paraiškos statusas vėl pakito į statusą „atšaukta“ (dėl suprogramuotos taisyklės). Sekdama pašalinti šią problemą, bendrovė numatė NVP pokytį, kad įgyvendintos vartotojų sistemų sąlygos nebūtų atšaukiamos, ir ketina jį įdiegti artimiausiu metu.

ESO taip pat pažymėjo, kad faktiškai paraiškos nagrinėjimas yra pabaigtas, o paraiškos būsena savitarnos sistemoje pasikeis įdiegus sisteminį pakeitimą.​

Išnagrinėjusi ginčo aplinkybes, VERT konstatavo, kad ESO savitarnos sistemoje pateikiama informacija visgi turi atitikti faktą, todėl vartotojo paskyroje nurodyta paraiškos būsena turi būti ištaisyta, kai bus pašalintos techninės sistemos priežastys, dėl kurių to negalima atlikti šiuo metu.

 

Išsamiai susipažinti su VERT ginčų nagrinėjimo praktika galite ČIA.