Įeiti
Publikuota: 2020.08.07. Atnaujinta: 2020.08.07

VERT: vartotojai aktyviai sprendžia klausimus energetikos sektoriuje


Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (toliau – VERT), apibendrinusi Asmenų kreipimųsi, gautų 2020 m. II ketvirtį, statistiką, konstatuoja, kad vartotojams išlieka itin aktualūs klausimai, susiję su technine sauga ir eksploatacija, t. y. vartotojai rūpinasi, dėl jų ar jų kaimynų aplinkoje esančių galimai nesaugių ar  neteisėtai įrengtų elektros įrenginių, teiraujasi dėl elektros ir dujų įrenginių eksploatavimo  ir pan.

Šilumos sektoriuje, daugiausia paklausimų sulaukta dėl daugiabučių namų vidaus tinklų eksploatavimo problemų: susiduriama su šildymo ir karšto vandens sistemų išbalansavimu, dėl ko atsukus čiaupą buto nepasiekia karštas vanduo, netolygiai šildomi atskiri namo butai; prašoma patarimo, kokį šilumos paskirstymo metodą rinktis.

Keičiantis atskirų paslaugų kainoms ar tarifams, vartotojai aktyviau domisi, kokiais principais vadovaujantis VERT nustato gamtinių dujų, elektros ar šilumos bei vandens tiekimo paslaugų kainas.

VERT stebi, kad vartotojai vis aktyviau gina savo teises ir kreipiasi su prašymu išspręsti vartojimo ginčus su energetikos įmonėmis. VERT, dažnu atveju, nagrinėja vartojimo ginčus, jeigu energetikos įmonė atsisako sudaryti sutartį su vartotoju arba netinkamai informuoja dėl teikiamų paslaugų apribojimo ar net nutraukimo. Išlieka aktualūs klausimai ir dėl vartotojų prijungimo prie infrastruktūros sąlygų bei įmokos sumos.

2020 m. II ketv. buvo gauti 178 asmenų kreipimaisi: 127 prašymai, 19 skundų ir 32 prašymai išspręsti vartojimo ginčą.

Šiemet į VERT kreipėsi didžiausias asmenų skaičių nuo 2014 metų II ketv. Palyginus su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu – į VERT besikreipusių asmenų skaičius išaugo 39 proc.

Išsamiai susipažinti su Asmenų kreipimųsi, gautų 2020 m. II ketvirtį, ataskaita galite čia