Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT),
išnagrinėjusi vartotojo ir AB „Energijos skirstymo operatorius“ ginčą dėl
prijungimo įmokos dydžio, nustatė, kad operatorius tinkamai neinformavo
vartotojo apie išaugusią prijungimo
įmoką, todėl dabar nepagrįstai reikalauja sumokėti papildomą sumą.
VERT pateiktame prašyme vartotojas nurodė, kad su AB
„Energijos skirstymo operatorius“ pasirašė įrenginių prijungimo prie elektros
tinko sutartį ir sumokėjo apskaičiuotą preliminarią prijungimo įmoką. Tačiau operatorius,
atlikęs darbus, išrašė sąskaitą ir reikalauja sumokėti papildomą sumą už
prijungimą (prijungimo įmoka padidėjo beveik 4 kartus). Vartotojas šios sumos sumokėti
nesutinka, nes nebuvo informuotas apie galimą padidėjimą ir neturėjo galimybės
paslaugos atsisakyti.
VERT, išsiaiškinusi faktines ginčo aplinkybes ir
atsižvelgusi į AB „Energijos skirstymo operatorius“ pateiktus paaiškinimus,
nustatė, kad prijungimo įmoka vartotojui išaugo dėl gerokai pailgėjusio
prijungimo atstumo keičiant projektą. Tokiu atveju operatorius, prieš toliau
tęsdamas prijungimo darbus, privalėjo per sutartyje numatytą terminą (10
kalendorinių dienų) perskaičiuoti prijungimo įmoką ir informuoti vartotoją apie
jo papildomai mokėtiną prijungimo įmokos dalį bei pateikti sąskaitą.
Šiuo atveju AB „Energijos skirstymo operatorius“ savo
pareigos neatliko, t. y. vartotojas nebuvo tinkamai informuotas, o apie
padidėjusią prijungimo įmoką jis sužinojo operatoriui jau užbaigus darbus, kai
buvo pateikta apmokėti sąskaita.
VERT įpareigojo AB „Energijos skirstymo operatorius“
anuliuoti vartotojui pateiktą papildomą mokėjimą, kaip nepagrįstą. Atsiradusias papildomas prijungimo sąnaudas operatorius turės padengti iš savo
lėšų, neįtraukdamas jų į technologinius nuostolius ar reguliuojamos veiklos
sąnaudas.