Komisija išnagrinėjo vartotojų ir UAB
„Lietuvos energijos tiekimas“ ginčą bei įpareigojo bendrovę iš naujo apskaičiuoti
vartotojų suvartotą elektros energijos kiekį dėl netiksliai veikusio apskaitos
prietaiso, taikant vartotojams palankiausią būdą ir
sutrumpinant gedimo laikotarpį.
2017 m. lapkričio mėn. vartotojai pranešė apie elektros
apskaitos prietaiso gedimą. Jį pakeitus nustatyta, kad apskaitos prietaisas
veikė netiksliai, todėl buvo atliktas suvartoto elektros energijos kiekio
perskaičiavimas ir fiksuotas įsiskolinimas. Vartotojai nesutinka su bendrovės apskaičiuota
skola: apskaitos prietaisą ne kartą tikrino UAB „Lietuvos energijos tiekimas“
darbuotojai ir gedimą galėjo pastebėti anksčiau, taip pat net ir pakeitus
apskaitos prietaisą nebuvo nustatyta žymesnių suvartojamo kiekio pasikeitimų.
Komisija, išnagrinėjusi faktines ginčo aplinkybes ir
atsižvelgusi į Valstybinės energetikos inspekcijos prie Energetikos
ministerijos išvadą, įpareigojo UAB „Lietuvos energijos tiekimas“ :
• atlikti elektros energijos suvartojimo perskaičiavimą,
sutrumpinant laikotarpį, t. y. perskaičiuoti nuo 2014 m. gruodžio 13 d. iki
2017 m. lapkričio 23 d. suvartotą elektros energiją (bendrovė buvo
perskaičiavusi už 2014 m. liepos 17 d. – 2017 m. lapkričio 23 d. laikotarpį);
• atliekant perskaičiavimą taikyti vartotojams palankiausią
perskaičiavimo būdą, t. y. naudojant naujai įrengto elektros skaitiklio
rodmenis ir įvertinus sezoniškumą (suvartojimo skirtumas tarp sezonų 20 proc.);
• atskirai skaičiuoti ankstesniu laikotarpiu vartotojų
susidariusias skolas už elektros energiją, neįtraukiant jų į perskaičiavimo
metu fiksuotą įsiskolinimą.