Komisija, išnagrinėjusi vartotojo ir AB „Energijos skirstymo
operatorius“ ginčą, pasisakė, kad vartotojui turi būti grąžinta visa sumokėta
prijungimo įmoka.
Komisijai pateiktame prašyme vartotojas nurodė, kad 2017 m.
lapkričio mėn. pasirašė naujo buitinio vartotojo sistemos prijungimo prie
gamtinių dujų sistemos sutartį – vartotojui gamtinės dujos turėjo būti pradėtos
tiekti 2018 m. vasarą. Gamtinės dujos turėjo būti naudojamos šildymui, todėl
kai artėjant žiemai AB „Energijos skirstymo operatorius“ vis dar nebuvo
prijungusi įrenginių prie gamtinių dujų sistemos, vartotojas nutraukė sutartį
ir įsirengė geoterminį šildymą.
AB „Energijos skirstymo operatorius“ iš vartotojui
grąžinamos prijungimo įmokos išskaičiavo patirtas išlaidas topografinei
nuotraukai padaryti, tačiau Komisija įpareigojo bendrovę grąžinti visą sumokėtą
prijungimo įmoką, kadangi šiuo atveju vartotojas nutraukė prijungimo sutartį dėl
objektyvių aplinkybių, t. y. bendrovei laiku nevykdant prijungimo sutarties
sąlygų ir vis nukeliant prijungimo terminą. Vartotojas, negalėdamas būti tikras
dėl galutinės prijungimo sutarties vykdymo datos, siekė išvengti nuostolių,
todėl jis neprivalo atlyginti bendrovės patirtų
išlaidų.