Komisija, išnagrinėjusi vartotojo ir AB „Energijos skirstymo
operatorius“ ginčą dėl prijungimo prie gamtinių dujų sistemos, įpareigojo
bendrovę kuo greičiau prijungti vartotoją, nekeičiant jam prijungimo įmokos
dydžio, kuris buvo apskaičiuotas sudarant sutartį.
Komisijai pateiktame prašyme vartotojas nurodė, kad 2018 m.
liepos mėn. sudarė naujo buitinio vartotojo prijungimo prie dujų sistemos
(naujas kvartalas) paslaugos sutartį su AB „Energijos skirstymo operatorius“ ir
apmokėjo prijungimo įmoką. Tačiau netrukus operatorius informavo, kad dėl
sistemos klaidos sutartyje buvo nurodytas trumpesnis reikalingo nutiesti
dujotiekio ilgis ir apskaičiuota per maža prijungimo įmoka, todėl bendrovė
pakeitė savitarnos sistemoje buvusią vartotojo pasirašytą paslaugos sutartį. Vartotojas
nurodė, jog nesutinka su vienašaliu sutarties pakeitimu ir mano, kad tokie
bendrovės veiksmai neteisėti.
Komisija, išnagrinėjusi faktines ginčo aplinkybes, nustatė,
kad naujo buitinio vartotojo prijungimo prie dujų sistemos (naujas kvartalas)
paslaugos sutartis nenumato galimybės perskaičiuoti prijungimo įmokos vartotojui,
kurio sistema yra naujame kvartale. Taip
pat AB „Energijos skirstymo operatorius“ negalėjo vienašališkai pakeisti su
vartotoju sudarytos naujo buitinio vartotojo prijungimo prie dujų sistemos
(naujas kvartalas) paslaugos sutarties sąlygų, numatančių prijungimo įmokos
dydį, o vartotojui nesutikus su tokiu pakeitimu, atsisakyti prijungti vartotoją
prie gamtinių dujų sistemos.
Komisija įpareigojo AB „Energijos skirstymo operatorius“ prijungti
vartotojo objektą prie bendrovės dujų sistemos per kaip įmanomą trumpesnį
terminą ir užtikrinti, kad šis skirtumas nebūtų dengiamas kitų vartotojų
sąskaita.