Įeiti
Publikuota: 2018.04.03. Atnaujinta:

Atsiskaitymas už suvartotą elektros energiją: kokias pareigas turi vartotojas?


Komisija, išnagrinėjusi vartotojo ir AB „Energijos skirstymo operatorius" ginčą dėl susidariusios skolos už suvartotą elektros energiją sumažinimo, pasisakė, kad šiuo atveju vartotojo reikalavimai nepagrįsti: nebuvo nustatyta priežasčių, kodėl vartotojas negalėjo laiku ir tinkamai atsiskaityti už elektros energiją.

Komisijai pateiktame prašyme vartotojas nurodė, kad buvo pakeisti jo duomenys AB „Energijos skirstymo operatorius" savitarnos svetainėje (vietoje anksčiau veikusios svetainės www.manoelektra.lt pradėjo veikti www.manogilė.lt), todėl jis negalėjo tvarkyti savo duomenų, įvesti skaitiklio rodmenų ir atsiskaityti už elektros energiją. Dėl to laikotarpiu nuo 2015 m. spalio 1 d. iki 2017 m. spalio 1 d. susidarė 1596,90 Eur skola. Vartotojo teigimu, kadangi skola susidarė dėl operatoriaus veiksmų, t. y. nebuvo sudarytos sąlygos naudotis senąją savitarnos svetaine, įsiskolinimas turėtų būti sumažintas perpus, nes vartotojas galimai patyrė nuostolių (negalėjo pakeisti elektros energijos tarifų plano ir kt.).

Tačiau Komisija, išnagrinėjusi faktines ginčo aplinkybes, nepritarė vartotojo reikalavimams: AB „Energijos skirstymo operatorius" atstovai ne kartą informavo vartotoją apie galimybę registruotis naujojoje savitarnos svetainėje, siuntė naujus prisijungimo duomenis, tačiau vartotojas nesutiko prisiregistruoti joje  ir naudotis teikiamomis paslaugomis, atsiskaitant už elektros energiją.

Primename, kad vartotojas, pasirašydamas elektros energijos tiekimo sutartį, įsipareigoja kiekvieną mėnesį deklaruoti suvartojamą elektros energijos kiekį ir už jį atsiskaityti.