Įeiti
Nemokama tel. linija
vartotojams
+370 800 20500
El. p.
[email protected]
Pritaikyta neįgaliems
Kontaktai
Svetainės medis
Lietuvių
English
LinkedIn
Facebook
Atrodo, kad jūsų naršyklėje neįjungta „JavaScript“. Įjunkite „JavaScript“ ir bandykite dar kartą.
VERT
VERT
Šiuo metu pasirinkta
Atsinaujinantys ištekliai
Dujos
Elektra
Šiluma
Vanduo
Atliekų tvarkymas
Struktūra ir kontaktinė informacija
Struktūra
Tarybos pirmininkas
Tarybos nariai
Kontaktai
Komisijos ir darbo grupės
Asmenų aptarnavimas
Vadovų darbotvarkės
Teisinė informacija
Teisės aktai
Teisės aktų projektai
Tarybos nutarimai
Tarybos protokolai
Tarybos posėdžiai
Tyrimai ir analizės
Teisės aktų pažeidimai
Teisinio reguliavimo stebėsena
Išaiškinimai teisės aktų klausimais
Informacinių sistemų ir informacijos saugumo nuostatai
Veiklos sritys
Tarybos veikla
Tarybos veiklos sritys
Tarybos veiklos rodikliai
Tarybos veiklos ataskaitos
Korupcijos prevencija
Interesų konfliktų prevencija
Korupcijos prevencija
Lobistinės veiklos priežiūra
Pranešėjų apsauga
Administracinė informacija
Nuostatai
Darbo reglamentas
Planavimo dokumentai
Darbo užmokestis
Paskatinimai ir apdovanojimai
Viešieji pirkimai
Patalpų nuomos pirkimas
Radijo ir audiovizualinės žiniasklaidos programų, jų sukūrimo, gaminimo ir transliavimo eteryje laiko pirkimai
Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai
Finansinių ataskaitų rinkiniai
Ūkio subjektų priežiūra
Tarnybiniai lengvieji automobiliai
Darbuotojų komandiruotės
Lėšos veiklai viešinti
Konsultavimasis su visuomene
Metodinė pagalba
Dujų sektorius
Elektros sektorius
Šilumos sektorius
NŠG sektorius
Vandens sektorius
COVID-19 aktuali informacija
Paslaugos
Informacijos rinkmenos
Viešosios ir administracinės paslaugos
Pranešimo forma apie administracinį nusižengimą
Elektroniniai valdžios vartai
Atviri duomenys
Asmens duomenų apsauga
Teisminiai ginčai
Vartotojams
Vartotojų teisių apsauga
Interesantų aptarnavimas
Klausimai-atsakymai
Kainos/tarifai
Tyrimai ir analizės
Aktualūs klausimai elektros energiją gaminantiems vartotojams
Bendradarbiavimas
Tarptautinis bendradarbiavimas
Bendradarbiavimas Lietuvoje
Nuorodos
Giminingi puslapiai
Elektroniniai valdžios vartai
Karjera
Dažniausiai užduodami klausimai
Jūrinio vėjo konkursai
Atsinaujinančių išteklių sektorius
Dujų sektorius
Elektros sektorius
Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo sektorius
Šilumos sektorius
Ginčų bei skundų nagrinėjimas
Publikuoti: 2017-12-20.
Atnaujinta: 2020-03-20
Energijos vartotojų bendrosios informacijos klausimų – atsakymų sąrašas
Puslapio turinys
Dėl energijos tiekėjo pasirinkimo / keitimo
Kokiais kriterijais remiantis, vartotojas turėtų rinktis tiekėją?
Ar yra sukurta galimybė vartotojams vienoje vietoje palyginti skirtingų tiekėjų pasiūlymus?
Kur galima rasti išsamią informaciją apie visus energijos tiekimo pasiūlymus?
Kokie tiekėjai vykdo veiklą Lietuvoje?
Kokios organizacijos ar pavieniai asmenys gali suteikti informaciją apie energijos tiekėjo keitimą?
Kokia tvarka vartotojas gali nutraukti sutartį su tiekėju ir pasirinkti kitą tiekėją?
Kokios yra pagrindinės sutarties nutraukimo sąlygos pasirenkant kitą tiekėją?
Kas, vartotojui keičiant energijos tiekėją, tvarko būtiną dokumentaciją?
Ar keičiant tiekėją yra rizika būti atjungtam nuo energijos tiekimo sistemos?
Ar vartotojas turi mokėti baudas pasirinkdamas kitą tiekėją?
Kiek kainuoja pakeisti tiekėją?
Dėl sąskaitų už suvartotą energiją
Kokia būtina informacija turi būti pateikta vartotojo sąskaitoje?
Kur vartotojas turi kreiptis, jei sąskaitoje nepateikiama minimali privaloma informacija?
Kur vartotojas gali rasti informaciją apie suvartotą energijos kiekį už atitinkamą (einamąjį) laikotarpį?
Kur galima rasti informaciją apie atsiskaitymo už suvartotą energiją būdus?
Koks yra maksimalus sąskaitos apmokėjimo terminas?
Kokie yra atsiskaitymo už suvartotą energiją būdai?
Ar vartotojas gali apskaičiuoti kainą elektronine skaičiuokle internete?
Kokios sankcijos gresia už gaunamų mokėjimo pranešimų ignoravimą?
Kokios priemonės užtikrina vartotojui nenutrūkstamą energijos tiekimą, nesant galimybei laiku sumokėti už teikiamas paslaugas?
Ar yra nustatytas maksimalus laikotarpis, per kurį energijos tiekėjas privalo informuoti vartotoją apie faktinį suvartojimą?
Ką daryti, jei, pakeitus energijos tiekėją, sąskaitas siunčia ir buvęs tiekėjas?
Kokių veiksmų turi imtis energijos tiekėjas, prieš nutraukdamas tiekimą dėl neapmokėtų sąskaitų?
Dėl sutarties su energijos tiekėju sudarymo / nutraukimo
Ką reikėtų išsiaiškinti su energijos tiekėju, prieš sudarant sutartį?
Kur vartotojas gali rasti visą informaciją apie sudaromos sutarties su tiekėju turinį?
Kokie yra bendri reikalavimai nutraukiant sutartį: 1) pakeitus gyvenamąją vietą; 2) pasikeitus patalpų naudotojui; 3) pakeitus tiekėją?
Kur vartotojas gali rasti informaciją apie energijos tiekėjo taikomas sutarties nutraukimo sąlygas?
Ar vartotojas gali nutraukti sutartį, jei: 1) kinta kainos; 2) keičiasi gyvenamoji vieta?
Kokiam maksimaliam laikotarpiui gali būti sudaroma energijos tiekimo sutartis?
Kur vartotojui reikėtų kreiptis, jei prieš sutarties sudarymą jam pateikiama / buvo pateikta klaidinanti informacija?
Kur reikėtų kreiptis, norint pirmą kartą prisijungti prie energijos tiekimo tinklų?
Kas turi užtikrinti energijos tiekimą, jei vartotojas iki šiol neturėjo pasirašytos energijos tiekimo sutarties? Kas tokiu atveju privalo užtikrinti energijos tiekimą?
Ar dėl prijungimo prie tinklų reikia sudaryti atskirą sutartį?
Dėl energijos prietaisų įrengimo / keitimo
Kur vartotojas turėtų kreiptis dėl elektros skaitiklio įrengimo?
Kada ir kaip yra nuskaitomi energijos skaitiklių duomenys?
Dėl elektros energijos tiekimo sutrikimų / nutraukimo
Į ką reikėtų kreiptis, jei sutrinka energijos tiekimas?
Kas atsako už žalą, padarytą vartotojui dėl energijos tiekimo sutrikimų?
Kaip vartotojui išvengti energijos tiekimo nutraukimo dėl iškilusių finansinių sunkumų?
Kas nutinka tiekėjo bankroto atveju?
Kokių veiksmų turi imtis vartotojas, jeigu jam nutrauktas energijos tiekimas?
Dėl vartotojų teisių apsaugos
Kokias teises turi elektros energijos bei dujų vartotojai?
Kas yra atsakingas už vartotojų teisių apsaugą?
Iškilus nesutarimams su tiekėju, kuri institucija gali padėti išspręsti ginčą?
Kokia tvarka skundus (ginčus) nagrinėja energijos tiekėjai?
Kur vartotojas gali daugiau sužinoti apie energijos tiekėjų taikomas skundų nagrinėjimo procedūras?
Kaip elgtis vartotojui, manančiam, kad buvo pakeista viena iš sutarties sąlygų, apie tai teisingai nepranešus?
Kur reikėtų kreiptis, jei vartotojas mano, kad buvo neteisingai apmokestintas dėl energijos tiekėjo keitimo?
Dėl kainų reguliavimo
Ar Lietuvoje taikoma kainų reguliavimo ir kontrolės sistema?
Pagal ką tiekėjas nustato kainos skaičiavimo metodą vartotojui?
Ar yra reguliavimo priemonės kainų augimo sutarties galiojimo laikotarpiu rizikai mažinti?
Kokiu teisiniu pagrindu tiekėjas gali keisti energijos tiekimo kainą?
Kuri institucija yra atsakinga už sąžiningos ir veiksmingos konkurencijos skatinimą?
Kiti klausimai
Kokie minimalūs kokybės reikalavimai yra numatyti energijos tiekimui vartotojams?
Ar socialiai pažeidžiamoms vartotojų grupėms yra taikomos specialios energijos tiekimo sąlygos?
Kokios priemonės padeda optimizuoti suvartotos energijos kiekį?
Kur vartotojas turėtų ieškoti informacijos apie efektyvesnį energijos vartojimą?
Kur vartotojas gali sužinoti, kokie energijos šaltiniai yra vartojami, ir ar jie priskirti „žaliajai energijai“?
Kas yra nesąžininga komercinė veikla? Ką daryti, jei susidūrėte su tokia veikla?
Kur vartotojas turi kreiptis, jei kitas energijos tiekėjas pradėjo tiekti energiją be jo sutikimo?