2012 m. rugsėjo 3 d.– spalio 31 d. atliktas Komisijos interesantų aptarnavimo kokybės tyrimas.
Iš viso sulaukta 382 užpildytų anketų. Apibendrinus pateiktus duomenis
matyti, kad Komisijos nustatytas interesantų priėmimo laikas yra patogus
98 proc. apklausos dalyvių. Galima pasidžiaugti, jog Komisijos
pateikiama informacija interesantams rūpimais klausimais yra aiški – 95
proc. užpildžiusiųjų anketas Komisijos pateikiamos informacijos aiškumą
vertina gerai ir labai gerai. 80 proc. apklausos dalyvių patvirtino, kad
jų klausimų sprendimas Komisijoje nebuvo atidėliojamas, t. y.,
išspręstas greičiau nei per 30 dienų ir dažniausiai (92 proc.)
interesantai buvo informuojami apie veiksmus, kurių imasi Komisija,
spręsdama jų klausimus. Apklausos metu paaiškėjo, jog Komisijos
interneto tinklapyje
www.regula.lt
pateikiama informacija interesantams yra prieinama ir ja paprasta
naudotis. 91 proc. visų atsakiusiųjų tai vertina labai gerai ir gerai.
Taip pat 90 proc. interesantų žino ir naudojasi prašymų / dokumentų
pateikimo Komisijai elektroniniu būdu galimybe, o dalis žinančiųjų, bet
nesinaudojančiųjų šia paslauga (9 proc.) – ketina ją išbandyti ateityje.
Iš viso 96 proc. apklausos dalyvių nurodė, kad ateityje ketina
Komisijai dokumentus teikti elektroniniu būdu.
Atlikta interesantų apklausa parodė, kad
Komisijai, siekiant gerinti savo veiklą ir teikiamų paslaugų kokybę,
reikėtų daugiau dėmesio skirti visuomenės informavimui apie
alternatyvius ginčų sprendimo būdus, suteikiančius galimybę iškilusius
ginčus spręsti ne teismo keliu. Tik kiek mažiau nei pusė apklaustųjų (49
proc.) žinojo apie tokią galimybę.
Anoniminės apklausos metu taip pat siekta
įvertinti visuomenės požiūrį į korupcijos pasireiškimo Komisijos
veikloje tikimybę ir visuomenės pasitikėjimą Komisijos priimamais
sprendimais. Iš pateiktų atsakymų matyti, kad tik 4 proc. apklausos
dalyvių mano, kad asmeninės pažintys, neoficialus atlygis, paskatinimas
galėtų turėti įtakos Komisijos sprendimams jų pateiktais klausimais.
Detalesnė informacija apie apklausos metu gautus atsakymus pateikiama toliau.
Į klausimą apie interesantų priėmimo laiką Komisijoje daugiausia
apklausos dalyvių - 373 atsakė, kad jiems aptarnavimo laikas yra
patogus, 2 interesantai atsakė, kad laikas nepatogus, o 7 interesantai
nurodė, kad jie nežino tikslaus interesantų priėmimo laiko.
Į klausimą apie iš Komisijos gautos informacijos aiškumą jiems rūpimais
klausimais 107 interesantai atsakė, kad pateikiamą informaciją vertina
labai gerai, 254 – gerai, 17 gaunamos informacijos aiškumą vertina
vidutiniškai, o 4 interesantai gaunamos informacijos aiškumą įvertino
blogai.
Dėl interesantų informavimo apie Komisijos veiksmus sprendžiant jų
klausimus 351 interesantas atsakė, kad buvo informuoti, 23 – buvo
nepakankamai informuoti ir 8 atsakė, kad apie tokius veiksmus jie nebuvo
informuoti.

194 interesantai atsakė, kad jiems Komisijoje buvo
pateikti kvalifikuoti atsakymai į jiems rūpimus klausimus, 179
interesantai nurodė, kad atsakymai buvo pakankamai kvalifikuoti, 8
interesantai atsakė, kad nepakankamai kvalifikuotai, ir tik 1 atsakė,
kad pateiktas atsakymas buvo nekvalifikuotas.
Interesantų buvo prašoma įvertinti, ar buvo
atidėliojamas sprendimo priėmimas Komisijoje. Iš visų interesantų 8
atsakė teigiamai, 306 atsakė neigiamai ir 68 interesantai neturėjo
nuomonės šiuo klausimu.
Komisijos interneto tinklapyje pateikiamos informacijos prieinamumą ir
naudojimosi paprastumą 81 interesantas įvertino labai gerai, 269 –
gerai, 30 – vidutiniškai ir 2 interesantai įvertino blogai.
Interesantų buvo teiraujamasi apie prašymų /
dokumentų pateikimo galimybę Komisijai elektroniniu būdu. 344
interesantai atsakė, kad žino apie tokį prašymų /dokumentų pateikimo
būdą ir tuo naudojasi, 33 interesantai nurodė žinantys apie tokią
galimybę ir 5 interesantai atsakė, kad apie tai nieko nežino.

Į klausimą, ar ateityje planuojate pasinaudoti elektronine dokumentų
pateikimo sistema, „taip“ atsakė 367 interesantai, „ne“ - 14 interesantų
ir 1 interesantas nurodė, kad neplanuoja naudotis elektronine dokumentų
pateikimo sistema.
Apklausos dalyvių buvo teiraujamasi apie alternatyvius ginčų sprendimu
būdus, suteikiančius galimybę iškilusius ginčus spręsti ne teismo keliu:
186 interesantai atsakė žinantys apie tokius ginčų sprendimo būdus, o
196 – ne.
Buvo teiraujamasi apklausos dalyvių nuomonės, ar asmeninės pažintys,
neoficialus atlygis, paskatinimas galėtų turėti įtakos Komisijos
sprendimams jų pateiktais klausimais. Iš visų apklausoje dalyvavusiųjų
17 atsakė, kad tai galėtų turėti įtakos, 214 interesantų nurodė, kad tai
neturėtų įtakos ir 151 interesantas šiuo klausimu neturėjo nuomonės.